Een betere vorm van e-fulfilment

Het opstarten van je eigen webshop is absoluut fantastisch. Ik kan daar met mijn eigen ervaring zeker over mee praten. Het is inmiddels alweer even geleden dat ik mijn eerste stappen op dit gebied zette en dat was zeker spannend. Er komt ineens een heleboel op je af en hoe goed je je ook voorbereid, er zullen altijd dingen zijn die je zullen verrassen. Bepaalde dingen had ik zelf heel erg goed uitgezocht, op andere gebieden lagen er behoorlijke verrassingen op me te wachten. Neem bijvoorbeeld de e-fulfilment. Dit is het hele logistieke proces dat bij een webshop komt kijken.

  • Opbouwen van de webshop
  • De klantenservice
  • Het bestelproces

Vanaf het moment dat je eigenlijk al besluit om een webshop op te zetten krijg je al te maken met e-fulfilment. En daar had ik in het begin eigenlijk helemaal niet over nagedacht. Natuurlijk wist ik dat mijn webshop goed opgebouwd moest worden, maar er komt zoveel meer bij kijken. Wat dacht je bijvoorbeeld van de situaties waarin mensen graag het product of de producten die ze besteld hebben retour willen sturen? Ik was in het begin zo overtuigd van mijn product dat ik hier helemaal niet bij stil gestaan had. Dit was een van de dingen waar op het laatste moment mijn aandacht op gevestigd werd. En dat kwam doordat ik terecht kwam op de website van het bedrijf Ikommeurs Webshop Logistics (IWL). Bij dit bedrijf weten ze werkelijk waar alles over e-fulfilment en dat was precies wat ik nodig had.

Het uitbesteden van mijn e-fulfilment

Ik kwam er eigenlijk al heel erg snel achter dat ik wel wat hulp van een professional kon gebruiken op het gebied van e-fulfilment. Als beginnende ondernemer heb je al snel de neiging om alles zelf te willen doen. Alles wat je uitbesteed kost tenslotte geld en daar heb je in het begin niet altijd even veel van. Ik zat uiteraard in hetzelfde schuitje, maar ik ben maar wat blij dat ik er uiteindelijk voor gekozen heb om dit toch uit te besteden aan de medewerkers van IWL. Een goed opgezette e-fulfilment levert je namelijk een hele hoop geld op. Tenslotte is het voor de bezoekers van je website een stuk makkelijker om hun weg te vinden en ook het verdere proces is veel beter geregeld. Heeft iemand ergens vragen over? Dan kunnen ze op verschillende manieren contact opnemen met de klantenservice. Ook dat is namelijk een zeer belangrijk onderdeel van e-fulfilment.

Meer halen uit mijn eigen bedrijf

In het begin heb ik nog geprobeerd om bepaalde dingen van de e-fulfilment zelf te doen, maar al snel leek het me toch een stuk beter om het volledig uit te besteden. En natuurlijk heb ik dat over gelaten aan het bedrijf IWL.nl. Hier weten ze echt waar ze mee bezig zijn en vanaf het begin heb ik een hele fijne samenwerking gehad met ze. Dat is dan ook waarom ik tot de dag van vandaag nog steeds met ze samenwerk. Het is echt een heel prettig idee dat de e-fulfilment van mijn bedrijf zo goed geregeld is en dit is dan ook waar we regelmatig complimenten van klanten over krijgen. Voor veel klanten is dit zelfs de reden om vaker bij ons te bestellen. Dat laat maar weer eens zien hoeveel bedrijven er eigenlijk zijn die hier niet stil bij staan en zo dus een veel minder prettige ervaring afleveren. Wil jij dit ook anders aanpakken? Dan kan ik je echt aanraden om contact op te nemen met de medewerkers van dit bedrijf. Zij weten precies hoe ze jou op de best mogelijke manier verder kunnen helpen.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn