Hoog in Google met behulp van het juiste bedrijf

Als beginnende ondernemer moet je uiteraard een hoop dingen regelen. Of je nou een kleine eenmanszaak begint, of een BV, het is altijd een stressvolle tijd waarin de zaken nog onzeker zijn. Krijg je wel de juiste klanten, weten mensen je bedrijf te vinden en gaan ze met jou in zee of toch met de concurrent? Al dit soort dingen zijn deels afhankelijk van het toeval of het geluk, maar een groot deel heb je ook zelf in de hand. Vindbaarheid bijvoorbeeld is iets wat je zelf kunt beïnvloeden. Je moet alleen even weten hoe je je bedrijf op de kaart kunt zetten. Het is als eerst goed om je te realiseren dat je er niet alleen voor staat. Besteed bepaalde dingen uit aan andere bedrijven die er verstand van hebben. Deze bedrijven weten vaak snel en efficiënt te regelen waar je zelf lang en misschien totaal ineffectief mee bezig zou zijn. Het is dus de kunst om te weten welke bedrijven je wel en welke je juist niet moet inhuren. Als beginnende ondernemer in 2016 weet je vast dat veel communicatie tussen bedrijf en klant digitaal gaat. Het is dus van ongekend belang dat je op het internet te vinden bent. Je hebt dus een website nodig waar je je bedrijf promoot. Belangrijker dan een mooie en stijlvolle website waar mensen graag blijven plakken is de vindbaarheid van die website. Weten mensen je website te vinden of laten ze de website massaal links liggen? Het kan best zijn dat je een erg mooie en professionele website hebt, maar dat mensen de website toch niet bezoeken. Het idee is dat je website wel mooi is, maar niet hoog in Google terecht komt. Komt je website niet hoog in Google terecht, dan zullen de mensen je website niet vinden. Je kunt het zelf wel nagaan, want zodra je iets nodig hebt dan Google je het item dat je nodig hebt. Je krijgt vervolgens een lijst met verschillende websites. Je kiest dan vaak de eerste, daarna de tweede en eventueel de derde. Als daar niets tussen zit ga je naar de vierde optie en als daar niet tussen zit dan verander je de zoekterm. Als je naar onderen scrolt op de lijst met zoekresultaten dan zie je dat je nog veel meer pagina’s kunt openen met zoekresultaten, maar bijna niemand maakt daar ooit gebruik van. Dus als je bedrijf niet op pagina één is vertegenwoordigd, dan zullen de klanten je website, en daarmee je bedrijf, dus niet snel vinden. Je moet er dus voor zorgen dat je hoog in Google terecht komt en dit is precies iets waar je dus wél een bedrijf voor in moet huren.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn website hoog in Google terecht komt?

Als je er voor wil zorgen dat je website, en dus ook je bedrijf, hoog in Google terecht komt, dan kun je daar meer over te weten komen op een website als ccvshop.nl. Op deze website lees je alles over hoe je Hoog in Google terecht komt en wie dat voor je kan regelen. In Nederland is Webton bijvoorbeeld toonaangevend wat betreft het ontwerpen van websites. Deze organisatie weet dan ook alles over hoe je een website moet bouwen en hoe je ervoor kunt zorgen dat die website hoog in Google terecht komt. Als beginnende ondernemer is het dus erg handig om een bedrijf als Webton in te huren om je website te helpen ontwerpen en om je website hoog in Google terecht te laten komen. Zo sla je direct twee vliegen in één klap en ben je er zeker van dat de klanten jouw website snel weten te vinden vanaf het moment dat je start met je onderneming. Als je hoog in Google staat dan heb je te maken met de volgende voordelen:

  • Doordat je hoog in Google terecht komt wordt de naamsbekendheid van je onderneming vergroot
  • Hoog in Google leidt tot een grotere CTR
  • Als meer mensen de website bezoeken, omdat de website hoog in Google terecht komt, dan heb je uiteraard meer kans op klandizie
  • Hoog in Google betekent meer ‘gratis’ bezoekers door linkbuilding

Wat is linkbuilding precies?

Als je precies wil weten hoe linkbuilding precies werkt, dan vind je op de website van ccvshop.nl een filmpje van Webton, waarin precies wordt uitgelegd hoe linkbuilding ervoor kan zorgen dat meer mensen jouw website bezoeken. Hier vind je alvast een paar korten punten die een rol spelen bij linkbuilding. Ten eerste draait het allemaal op de juiste zoekwoorden. Je moet dus een beetje kunnen inschatten welke termen mensen gebruiken als ze de Google zoekmachine gebruiken. Deze zoekwoorden kun je dan gebruiken voor de linkbuilding. Je moet er dus ook voor zorgen dat de zoekwoorden zelf op je website staan. Stel dat je schoenen wil verkopen, dan is het handig dat je de zoekwoorden ‘schoenen kopen’ verwerkt in de teksten op de website. Daarnaast kunnen er bepaalde linkbuilding teksten worden geschreven met diezelfde zoekwoorden, zodat er veel links ontstaan naar jouw website. Op deze manier komt je website alsmaar hoger in Google. En dat is waar het uiteindelijk om draait, namelijk hoog in Google terecht komen en het liefst natuurlijk zo hoog mogelijk. Alles draait om vindbaarheid. De website is ook belangrijk om hoog in google terecht te komen. Hoe meer relevante informatie op de website (afbeeldingen en teksten) des te hoger waardeert Google de website.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn