Wat gaat een bedrijfsfilm kosten?

M-media - Bedrijfsfilm kostenHeeft u een eigen organisatie, bedrijf of onderneming en bent u op zoek naar meer publiciteit, een hoger klant bereik en een grotere online zichtbaarheid? Dan is het het overwegen waard om een bedrijfsfilm te laten maken. Een bedrijfsfilm functioneert als reclamespotje in die zin dat het informatie overbrengt, producten en diensten onder de aandacht kan brengen en de identiteit van uw bedrijf uit kan stralen en daarmee het imago kan versterken. Het verschil met traditionele reclamespotjes is dat u deze lang niet meer enkel op TV uit kunt laten zenden, een medium waarvoor zendtijd gekocht moet worden en waarvan de kosten voor een reclamecampagne zo razendsnel op kunnen lopen. Laat u echter een filmpje maken voor op het internet, dan investeert u enkel in de productie, het concept en de kwaliteit van de bedrijfsfilm; kosten voor zendtijd, plaatsing of publicatie zijn dan niet aan de orde. Hoe brengt u zo’n bedrijfsfilm dan toch onder de aandacht? Door middel van een goed, origineel, positief verrassend en het liefst ook grappig concept dat mensen ertoe aanzet het met hun vrienden te delen via sociale media. Denk hierbij vooral aan Facebook en Twitter. Gaat uw bedrijfsfilm ‘viral’ op één van deze platformen – of zelfs op allebei – dan neemt uw klantbereik exponentieel toe. Wat moet dus een online bedrijfsfilm kosten? Niet meer dan het kost om te bedenken en te produceren. Wordt daar voldoende tijd, geld, aandacht en talent in geïnvesteerd, dan regelt de distributie zich vervolgens bijna vanzelf. “Maar”, zegt u nu misschien terecht, “als ik overga tot aanschaf van een bedrijfsfilm, kosten het bedenken van het concept en de productie dan niet heel erg veel?” Het is waar dat de kwaliteit van zowel concept als uitvoering zeer hoog moet zijn om een optimale online distributie van uw bedrijfsfilm te bereiken. Wilt u weten wat voor u een bedrijfsfilm zal kosten? Bezoek dan de websites van enkele professionele videoproductiebureaus en informeer uzelf over de mogelijkheden.

Voor een bedrijfsfilm de kosten weten? Vraag een offerte aan!

Zoals alle professionele instanties die gepersonaliseerde diensten verlenen op basis van wensen, eisen en voorkeuren van de kant en opdrachtgever werken videoproductiebureaus op basis van aan te vragen offertes. Prijzen zijn dus niet altijd direct online te vinden, omdat  voor een videoproductie – en dus ook voor een bedrijfsfilm – de kosten sterk kunnen variëren. De kosten voor een videoproductie hebben met meerdere factoren te maken, namelijk:

  • Het concept: wat is er allemaal voor nodig om het idee voor uw bedrijfsfilm uit te voeren?
  • Arbeidsuren en tarieven van het professionele videoproductieteam dat u inschakelt.
  • Andere aspecten van een bedrijfsfilm: kosten voor muziekrechten, het gebruik van een locatie en materiaalkosten, om maar enkele kostenposten te noemen die in rekening kunnen worden gebracht. Ook dit hangt dus allemaal sterk af van het concept voor uw bedrijfsfilm. De kosten kunt u dus zelf aan de hand van uw wensen en voorkeuren al aardig onder controle houden.

Heeft u al ideeën voor wat u zou willen in uw bedrijfsfilm, dan kunt u vaak geheel vrijblijvend een informatief kennismakingsgesprek aanvragen, waarbij u samen met het productieteam tot een concept kan komen voor uw bedrijfsfilm; de kosten worden vervolgens overzichtelijk in een offerte weergegeven. Het is echter niet zozeer belangrijk om te vragen wat een bedrijfsfilm zal kosten, maar eerder wat het u op zal leveren! Een kwalitatieve, professioneel geproduceerde bedrijfsfilm brengt een aantal voordelen met zich mee, zoals niet alleen een hoge(re) positie in Google, maar ook een veel betere vindbaarheid op YouTube en de mogelijkheid voor (potentiële) klanten en andere geïnteresseerden om uw bedrijfsfilm te delen via sociale media wanneer ze het grappig, leuk of interessant genoeg vinden om met hun vrienden, kennissen en familie te delen. Daarbij komt dat een video een zeer hoge informatiedichtheid heeft: in zeer weinig tijd kan met behulp van beeld, geluid, muziek en enkele goed gekozen steekwoorden en slogans veel meer informatie worden overgebracht dan een gedrukte advertentie, banner of poster ooit zou kunnen. Door middel van een professioneel geproduceerde bedrijfsfilm communiceert u dus helder, krachtig en effectief en bereikt kunt u een enorm uitgebreid publiek bereiken dankzij de hoge ‘deelbaarheidsfactor’ van video’s op sociale netwerken. Als u het zo bekijkt, is het geld dat u uitgeeft aan een bedrijfsfilm geen kosten, maar een onvervalste investering in uw bedrijf, organisatie of onderneming.

Maak kennis met M-media Videoproductie

U wilt dus een bedrijfsfilm laten maken. Weet u al wat deze bedrijfsfilm mag kosten? Bij M-media Videoproductie helpen ze u graag verder met al uw vragen, twijfels, wensen, eisen, voorkeuren en ideeën. Als u een idee heeft van wat u wilt en eventueel een budget waar u zich aan wilt houden, kunt u geheel vrijblijvend een gesprek aanvragen, waarbij het concept voor uw bedrijfsfilm, kosten, tarieven, arbeidsuren, materialen en andere benodigdheden besproken kunnen worden. Op basis hiervan wordt dan voor u een offerte gemaakt, zodat u precies kunt zien wat uw bedrijfsfilm zal kosten. Wat is M-media? M-media is een professioneel, vakkundig en ervaren videoproductiebureau voor online content. Ze bestaan sinds het jaar 2000. Ter vergelijking: YouTube werd pas opgericht in 2005, dus M-media heeft al langer ervaring met videoproductie en online videocontent dan de heer en meester van online video’s zelf! Verder is aan hun website te zien dat ze inmiddels echt gewend zijn hoofdzakelijk in video’s te communiceren. Kijk dus op m-media.nl en vraag een offerte aan om te weten wat bij hen een bedrijfsfilm zou kosten.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn