Zorg voor een soepel contact met je klanten via live chat uitbesteden

Goed contact is in veel gevallen heel belangrijk. Miscommunicaties kunnen leiden tot oorlogen als je niet oppast en die oorlogen kunnen op grote schaal plaatsvinden, maar natuurlijk ook op kleine schaal. Heel veel ruzies tussen partners ontstaan juist omdat ze niet goed met elkaar communiceren waardoor de één bepaalde dingen zegt en bedoeld die door de ander totaal verkeerd worden opgevat. Deze neemt die interpretatie vervolgens als waar aan en reageert vanuit die visie. Die reactie heeft dan weer een effect op degene die de originele woorden uitsprak en voor je weet heb je te maken met een emotionele escalatie die voorkomen had kunnen worden door de juiste communicatie. Communicatie is een rode draad die door alle menselijke interacties loopt. Kwalilteit van interacties kan verschillen en is ook erg afhankelijk van het doel. Voor een beetje afleiding is een gesprek over de bekende koetjes en kalfjes toereikend onder het genot van een kopje koffie. Op zulke momenten zit je niet te wachten op een diepgaand gesprek. Op andere momenten verlang je juist naar diepgang en op zulke momenten is het ook belangrijk dat je communiceert met iemand die op jouw niveau zit en kan begrijpen wat je zegt. Dit begrip is eigenlijk altijd wel van belang. Als je bijvoorbeeld een helpdesk belt dan is het van belang dat de medewerker jouw begrijpt, zodat hij of zij jou goed van dienst kan zijn. De kwaliteit van de klantenservice is dan ook heel belangrijk. Daarom kan het een idee zijn om te kiezen voor live chat. Het kan verder goed zijn om deze live chat niet voor eigen rekening te nemen, maar om te kiezen voor live chat uitbesteden. Live chat uitbesteden is een goed idee als je zelf niet de mankracht hebt om de live chat voor rekening te nemen. Daarnaast is het ook van belang dat de medewerkers van een live chat goed kunnen communiceren via dit medium. Bellen is een hele andere manier van communiceren dan chatten. Chatten is weer wat anders dan emaillen en het vergt een zekere affiniteit met sociale media als je op de juiste wijze wilt communiceren met klanten die bijvoorbeeld vragen hebben, maar ook als ze klachten hebben. Daarom is het in eerste instantie sowieso goed om een klantenservice te hebben die via chat bereikbaar is. Daarnaast is het belangrijk dat deze chat ook goed functioneert en daarom is het dus langrijk dat je de chat gaat uitbesteden als je er zelf geen medewerkers voor hebt. Maar je kunt de chat ook uitbesteden om andere redenen. Daarover lees je hieronder meer.

Waarom de live chat uitbesteden?

Hieronder vind je een lijst met enkele redenen waarom het een idee kan zijn om te kiezen voor live chat uitbesteden:

  • Je hebt geen extra medewerkers om live chat te kunnen bedienen
  • Je medewerkers zijn niet getraind om snelle, maar boeiende live chat gesprekken met klanten te voeren
  • Je hebt niet de juiste medewerkers om een hoogwaardige live chat dienst met snelle responstijden aan uw klanten en prospects te leveren
  • Je hebt buiten uw kantooruren geen medewerkers op kantoor die de live chat kunnen bedienen
  • Je live chat vindt nu overdag plaats, maar je wilt ook ‘s avonds en in het weekend live chat aan kunnen bieden

Waar kan ik terecht als ik live chat wil uitbesteden?

Mocht je de chat inderdaad willen uitbesteden omwille van één van bovenstaande redenen, dan kun je terecht op livechatpro.nl. Via deze site kun je de chat uitbesteden. Je kunt de chat geheel uitbesteden, maar je kunt er ook voor kiezen om de chat gedeeltelijk uit te besteden.

Lees meer…

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn